Neem Gratis deel aan de virtuele "Home & Garden" Franchise beurs op 24 maart

Atrium.Brussels versiert Berlijnse ondernemers

De Brussels Days 2017 hebben meerdere doelen waaronder de Duitse ondernemers die geïnteresseerd zijn in een internationaal avontuur aan te sporen om naar Brussel te komen alsook in Berlijn de Brusselse talenten en know-how te tonen. Atrium.Brussels ziet dit als een mooie opportuniteit om zich zelf te laten inspireren en kennis op te doen in een van de meest vooruitstrevende Europese steden op commercieel niveau.

De missie van Atrium, het gewestelijke handelsagentschap van Brussel is mee te stappen in het verhaal van beginnende Brusselse ondernemers die net hun zaak geopend hebben. Gemiddeld worden er jaarlijks 75 nieuwe zaken in Brussel geopend met de hulp van Atrium. Daarnaast zorgt Atrium ook voor een evenwicht tussen zaken die “made in Brussels” zijn alsook vaste buitenlandse waarden. Het is net daarom dat Atrium het contact opzoek met buitenlandse ondernemers die zich op de internationale markt willen wagen en ook Brussel op de kaart willen zetten.

De Brussels Days worden elk jaar georganiseerd door Brussels Invest & Export, Brussels International en Visit.Brussels. Dit biedt Atrium een mooie opportuniteit aangezien het dit jaar in Berlijn plaatsvindt, een van de meest gereputeerde steden in Europa op het vlak van diversiteit en durf op commerciëel vlak.

Brussel, een commercieel laboratorium
Op commercieel vlak is het grootste verkoopsargument van Brussel haar kosmopolitisme en haar strategische positie waardoor het een echte testlocatie wordt voor verschillende merken. “Kandidaten uit Duitsland kunnen hier bijvoorbeeld een gevoel krijgen van een zuiderse markt zonder risico's te lopen aangezien de zuiderse merken hun uitbreiding naar het noorden vaak via Brussel beginnen. Zo heeft onze regio verschillende commerciële kaarten die ze kan uitspelen, zoals een laboratorium waar alle Europese nationaliteiten samenkomen,” verklaart Julien Bacq, Directeur Retail & Development bij Atrium.

“We willen out of the box beginnen denken om net nieuwe ondernemingen van hoge kwaliteit naar Brussel te krijgen die zich differentiëren van wat we normaal terugvinden in de grote Europese steden.”

Welke merken willen de Brusselaars?
Een verkennende delegatie van Atrium vertrekt vanaf september reeds naar Berlijn voor verantwoordelijken te ontmoeten van bedrijven die nog ontbreken in Brussel. Naar goede gewoonte vraagt Atrium ook aan de Brusselaars wat hun verwachtingen en aanbevelingen zijn op vlak van de Duitse merken die ze graag zouden zien in de hoofdstad.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis