Gecon

Allereerste Weekend van de Klant schot in de roos : 16% meer transacties

Ondanks het wisselvallige weer was het in verschillende winkelstraten over de koppen lopen. Zowel zaterdag en zondag zijn er meer elektronische betalingen geregistreerd dan bij de vorige edities.

Het Weekend van de Klant was een samensmelting van de Dag van de Klant van Unizo en Sunday Shopday van de handelsfederatie Comeos. Zowat alle steden en gemeenten namen deel aan het weekend en tienduizenden winkels bleven voor de gelegenheid open op zaterdag én zondag. Niet enkel modezaken, maar ook parfumerieën, schoonheids-, elektro-, interieur- en speelgoedwinkels.

16% meer transacties
Het succes van het weekend blijkt uit de cijfers van Worldline dat de elektronische betalingen verwerkt. Zaterdag waren er ruim 7,5 miljoen transacties. Dat zijn er 16% meer dan bij de vorige editie van Dag van de Klant in 2016. Zondag waren er om 17u30 al 2,7 miljoen betalingen binnen. Ook dat is een stijging van ruim 15% ten opzichte van de vorige editie van Sunday Shopday.

Klanten hebben best mogelijke winkelervaring
Dominique Michel, ceo van Comeos is bijzonder tevreden: “De formule van samenwerking tussen de ketens en de zelfstandigen heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen. De klant heeft dit weekend op de best mogelijke manier genoten van het winkelen en dat was net het doel van de actie.”

Eric Spapens van Worldline: “Ook op vlak van elektronisch betalen was het weekend een groot succes. De Belg heeft dit weekend massaal met de kaart betaald, voor elk bedrag en voor elk type aankoop.”

Aan het slot van het weekend maken beide organisaties graag een afspraak voor volgend jaar, op zaterdag en zondag 6 en 7 oktober voor de tweede editie van Het Weekend van de Klant.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis