Hamstereffect blijft duren
Het voorbije kwartaal, van april tot juni, genoot Ahold Delhaize volop van een positief corona-effect. Zonder wisselkoerseffecten steeg de omzet met 15,9 tot 19,1 miljard euro. Dat is een dik miljard meer dan analisten verwachtten. Vooral in de Verenigde Staten was de groei (20%) het sterkst, wellicht omdat de lockdowns er later van start gingen en er dus nog een sterker hamstereffect was. In Europa steeg de vergelijkbare omzet met 10%.De e-commercetrend ging ook aan Ahold Delhaize niet voorbij: de onlineverkopen stegen met 78%, waarbij bol.com goed was voor een stijging van 65,4%. Het onlinewarenhuis blijft fors inzetten op externe verkooppartners. Het aantal aanbieders op het platform steeg van 7.000 begin dit jaar naar liefst 34.000 handelspartners aan het einde van het kwartaal. Hun verkopen verdubbelden (107%) dan ook.
Ook de kwartaalwinst is verdubbeld van 334 miljoen euro nettowinst vorig jaar naar 693 miljoen euro nu. De bedrijfswinst steeg met 69% naar 1 miljard euro, wat opnieuw beduidend meer is dan de 640 miljoen euro waar analisten op rekenden. Voor het hele jaar gaat Ahold Delhaize nu uit van een winsttoename van minstens 20%, een verhoging van de eerdere prognoses.
Nieuws
Nieuwe wetgeving: ziek tijdens verlof
Lees meer
Nieuwe regelgeving rond flexijobs
Lees meer
Mail Boxes Etc. : HET logistieke concept op maat voor franchisenemers en klanten
Lees meer
Belchicken kondigt strategisch partnerschap aan voor expansie in West-Afrika
Lees meer
Artion : Nieuwe Expert op Franchise.be
Lees meer
Getuigenis van Laurent Trilof, franchisenemer CAVAVIN in Perpignan
Lees meer