De dertien bestaande winkels, voornamelijk gevestigd in Wallonië, worden eind dit jaar omgevormd tot AD- of Proxy-Delhaizes. Dat zijn andere winkelformules van de onderneming.
De 254 werknemers behouden hun baan. Red Market werd in 2009 gelanceerd als een prijsvechter van Delhaize. Voor het doorzetten zouden risicovolle investeringen nodig zijn geweest.
Red Market wordt vooral gezien als een concurrent van Colruyt. De keten maakte evenwel geen winst. Zo leed het in 2015 een verlies van netto € 9,5 miljoen, meldt de Belgische krant De Tijd.
‘De beslissing komt er niet plots', zegt Roel Dekelver, de woordvoerder van Red Market in De Tijd. ‘We stellen vast dat het winkellandschap veranderd is en dat Red Market er niet aan aangepast is. Om de keten levend te houden, zouden we zwaar moeten investeren en nieuwe winkels moeten openen, maar dat zou te veel geld kosten.' Begin december moet de ombouw van de winkels tot AD- of Proxy-Delhaizes. al zijn afgerond. Bron: http://www.distrifood.nl/
Reageren