Côté Sushi - Juli / Augustus / September

AH valt prijsverschillen Colruyt aan

AH valt prijsverschillen Colruyt aan

Aanleiding voor de campagne is een onderzoek van RetailDetail waaruit blijkt dat sommige producten van Colruyt in de ene gemeente dubbel zoveel kosten als in een andere gemeente in België. Op tv besteedt VTM er aandacht aan (zie video hieronder). In de reportage komt naar voren dat die prijsverschillen bijvoorbeeld spelen tussen Merelbeke en Waterloo.

AH werkt met één prijslijn

Albert Heijn speelt in op de reportage met een krantencampagne waarin de formule stelt slechts met één prijslijn te werken. ‘Je hoeft niet te verhuizen voor een goede deal’, luidt het bijschrift. De campagne is pikant omdat Jumbo heeft aangegeven in België te willen starten en AH een voorschot lijkt t e nemen op de Jumbo-aanpak.  Ook Jumbo voert lokaal de laagste prijzen en gaat dat waarschijnlijk ook in België doen. Colruyt doet dit echter in België al langer en agressiever: bij Colruyt geldt de garantie ook voor promoties en Colruyt kijkt ook niet per gemeente maar past de prijzen aan in winkels in de omgeving van de cncurrent. Retaildetail: ‘De straal wordt bepaald door verschillende factoren: vanwaar de klanten komen, de verspreiding van het promotieaanbod van de concurrerende winkel, de grootte van die winkel.’ De AH-campagne lijkt daarmee een waarschuwing aan Jumbo dat AH agressief zal communiceren.

Ook Jumbo hanteert grote prijsverschillen

In Nederland liet Foodmagazine al eerder onderzoek doen naar de prijsverschillen onderling bij Jumbo. de conclusies luiden dat in extremis zelfs acht prijzen voor een product worden gerekend. Voor het merendeel van de producten bij Jumbo zijn dat er echter een tot drie. Soms zijn producten in Nederland in de ene winkel meer dan twee keer zo duur als in een andere Jumbo.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis