Registreren

Aftelreclames: de nieuwe trend in adverteren?

15 seconden om exclusieve kerstoutfits te redden
De nieuwe reclames van Yoox op YouTube zijn aftelspotjes van 15 seconden die een uniek product tonen. Exclusief zijn de aanbiedingen ook: de getoonde artikelen zijn enkel en alleen via de reclames te bestellen, op de website van Yoox zelf zijn ze niet te vinden. Het is dus echt een geval van nu of nooit.

Om de druk voor shoppers nog wat meer te verhogen, worden ze in het reclamefilmpje aangespoord om het artikel te ‘redden': laserstralen en andere gevaren liggen op de loeren en kondigen de naderende vernietiging van het unieke aanbod aan terwijl de klok wegtikt.

Yoox speelt met de reclame, gemaakt door Google en Stink Studios, ongegeneerd de schaarste-kaart uit, een oeroude verkooptechniek maar dan nu in een digitaal tikkende tijdbom verstopt. Aftelreclames worden steeds meer gebruikt, ziet digitale marketingspecialist Alexandra Spiliotopoulou. Of mensen de YouTube-reclames nu minder gretig zullen blokkeren of wegklikken, is wel nog de vraag.

Bron: Retaildetail


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis