Actie en steun op cruciaal moment
De solidariteitsactie van Carrefour kwam er op een moment dat de nood bijzonder hoog is. Het aantal dossiers bij Child Focus rond verdwijningen en seksuele uitbuiting van kinderen is in drie jaar tijd maar liefst verdubbeld.
Met de ingezamelde fondsen kan de organisatie extra mensen inzetten om het toenemend aantal dossiers op te vangen en haar werking verder te versterken. Daarbij gaat het onder meer om ondersteuning bij verdwijningen, begeleiding van families en investeringen in preventie en sensibilisering.
“De solidariteit van Carrefour en haar klanten betekent veel voor Child Focus. Deze steun helpt ons om actief te blijven zoeken naar vermiste kinderen en minderjarigen te beschermen tegen seksuele uitbuiting. Zo kunnen we onder meer extra mensen inzetten om onze noodlijn – op het nummer 116 000 – dag en nacht operationeel te houden en het stijgend aantal dossiers op te volgen. We zijn bijzonder dankbaar voor elke bijdrage die dit mogelijk maakt.” Nel Broothaerts, CEO Child Focus.
Dank aan alle klanten voor hun warme gebaar
Met hun vrijwillige bijdrage toonden Carrefour-klanten opnieuw hun solidariteit en betrokkenheid. Het ingezamelde bedrag van 100.645 euro gaat integraal naar Child Focus. Net zoals bij eerdere edities – zoals voor Pink Ribbon – bewijst deze Solidaire Afronding hoe kleine gebaren samen een grote impact hebben.
“Achter elke bijdrage schuilt een klant van Carrefour die even heeft stilgestaan bij het werk van Child Focus en heeft beslist om bij te dragen. We zijn onze klanten enorm dankbaar voor hun warme respons op onze Solidaire Afronding. Samen met hen steunen we Child Focus om een concreet verschil te maken voor kinderen en families in nood.” Geoffroy Gersdorff, CEO van Carrefour België.